Mapy, przewodniki
Wyszukiwarka
Kalendarz imprez
Subskrypcja

Nowe wydawnictwa
  • 2018-12-06 07:28

    Teza o roli, jaką artystyczne i handlowe środowisko XV-wiecznej Norymbergi miało odegrać w kształtowaniu późnogotyckiego malarstwa na Śląsku, znalazła się w wielu opracowaniach literatury przedmiotu powstałej w ciągu ostatnich dwóch stuleci. Większość badaczy, dociekając genezy obecności nowych rozwiązań formalno-stylowych i ikonograficznych w malarstwie śląskim w latach około 1440–1520, poszukiwało ich zwłaszcza w ścisłych kontaktach handlowych Wrocławia z Norymbergą

  • 2018-12-02 16:55

    Niniejsza książka jest ostatnią z pięciu tomów poświęconych dziejom szlacheckich i arystokratycznych rezydencji w Sudetach, na ich pogórzu i przedgórzu, tak po ich czeskiej jak i polskiej stronie. Autor, historyk z wykształcenia i krajoznawca z powołania, opisuje tu dzieje, także te najnowsze, 46 wybranych zamków, pałaców i dworów na terenie polskich Sudetów Wschodnich, zwłaszcza na obszarze ich północnego Przedgórza, charakteryzującego się bogactwem tego rodzaju obiektów

  • 2018-11-25 09:43

    W okresie od XV do połowy XVI w. na Śląsku wznoszono kościoły halowe o trzech typach układów przestrzennych: z prezbiterium jednonawowym, z prezbiterium trójnawowym halowym zakończonym trzema wielobokami (występujące wcześniej), z prezbiterium halowym z obejściem (nowy układ), niekiedy z kaplicami przy prezbiterium lub korpusie. Budowle były wysokie, ale nie przesadnie wysmukłe. Wnętrza naw przekrywano nowymi typami sklepień

  • 2018-11-22 19:08

    Dolny Śląsk to jeden z najpiękniejszych regionów Europy Środkowej. Nieoceniona w tym zasługa zamków, pałaców i dworów, które w takiej obfitości już nigdzie w Polsce nie występują. Majestat Książa, Czochy czy Kliczkowa jest zwierciadłem, w którym lubimy się przeglądać. Z zachwytem i beztroską, zwykle nieświadomi jak wielki, ziejący przerażającą pustką mrok kryje się po drugiej stronie lustra

  • 2018-11-22 18:49

    W 1938 roku naziści wysadzili w powietrze największą po berlińskiej synagogę w Niemczech. Nikt sobie wówczas nie wyobrażał, że to zwiastun przerażającego gruzowiska, w jakie zamieni Wrocław II wojna światowa. Wedle komunistycznej propagandy finałem tej masakry było zakończenie walk i niezwłoczna odbudowa. Jednak Wrocław długo jeszcze był celem rabunku i barbarzyńskiej eksploatacji, z pejzażu miasta znikały zabytki

Wizyt:
Dzisiaj: 291Wszystkich: 3097540

20 nowych partnerów na platformie SuperPKS!

2018-03-10 07:40

     Istniejący od marca 2016 roku, wirtualny przewoźnik SuperPKS, dzięki współpracy z polskimi przewoźnikami, skokowo zwiększa sieć połączeń w całej Polsce. Pasażerowie będą mogli komfortowo podróżować na ponad 60 trasach dalekobieżnych oraz kupować tanie bilety na platformie www.superpks.pl

     To już blisko dwa lata, jak marka SuperPKS działa na polskim rynku. Celem powołania do życia projektu SuperPKS jest umożliwienie polskim firmom z branży transportu autobusowego dalszego rozwoju. Przedsięwzięcie ma być także odpowiedzią na zmiany zachodzące na rynku, w tym m.in. trend jego konsolidowania przez zagranicznych graczy i narzucanie modelu biznesowego, który prowadzi do zmonopolizowania. Fundamentem działania jest połączenie dwóch sił: przewoźników posiadających bogatą tradycję i doświadczenie w transporcie pasażerskim, z ekspercką wiedzą w  zakresie IT dla transportu, które reprezentuje firma Teroplan, pomysłodawca i koordynator całego przedsięwzięcia, zapewniająca rozwiązania informatyczne: sprzedaż biletów online, kreowanie polityki cenowej, kalkulacja nowych tras.

     Do końca 2017 roku do projektu przystąpiło 8 firm transportowych: zarówno prywatnych, samorządowych, jak i państwowych. Po Polsce jeździło do tego czasu 25 autokarów obrandowanych marką SuperPKS. Projekt nie rozwijał się jednak w takim tempie, jak zakładali jego organizatorzy. Okazało się, że dla wielu zainteresowanych udziałem w przedsięwzięciu barierę stanowiły zasady uczestnictwa, które powodowały m.in. obawy przed utratą dotychczasowej tożsamości. Analiza rynku pozwoliła na podjęcie decyzji o zweryfikowaniu założeń związanych z prowadzeniem projektu SuperPKS. Oferta współpracy z SuperPKS została rozszerzona i obecnie przewoźnicy mogą uczestniczyć w przedsięwzięciu na dwa sposoby, jako:

CZŁONEK SuperPKS – przewoźnicy realizują przejazdy w dobrych cenach, w pełni obrandowanymi pojazdami o wysokim standardzie 
PARTNER SuperPKS – warunkiem objęcia wspólną marką jest sprzedaż biletów w dobrych cenach – niższych niż na dworcu lub u kierowcy - na platformie SuperPKS oraz informacja na pojazdach o udziale w projekcie

     Zmiana strategii rozwoju sieci SuperPKS przyniosła natychmiastowe, wymierne efekty. W przeciągu zaledwie dwóch miesięcy 20 przewoźników postanowiło połączyć siły z SuperPKS, aby wspólnie budować ogólnopolską markę. Nowi partnerzy to: PKS Słupsk, PKS Jelenia Góra, PKS Radom, AD Euro Trans, NKA Kruszwica, PKS Łódź, Olsztyński Bus, PKS Zamość, PKS Biłgoraj, PKS Gorzów Wielkopolski, PKS Siedlce, PKS Gostynin, PKS Gryfice, PKS Sieradz, PKS Koszalin, PKS Przemyśl, Zuma, Poltrans, SanBus, SpeedBus. 

     Dzięki poszerzeniu partnerskiej współpracy pasażerowie mogą podróżować obecnie na ponad 60 liniach korzystając z floty ponad 100 autokarów partnerów i członków SuperPKS. Połączenia SuperPKS realizowane są z takich miast jak m.in.: Warszawa, Trójmiasto, Lublin, Jelenia Góra, Wrocław, Zakopane, Lublin, Gorzów Wielkopolski, Kraków, Słupsk, Olsztyn, Inowrocław, Łódź, Białystok, Elbląg, Poznań, Koszalin, Siedlce, Suwałki, Częstochowa oraz wielu innych mniejszych i większych misiowości w całej Polsce.

[materiały prasowe e-podroznik.pl]

 


Zobacz także:
strona www Platformy SuperPKS 

 

  • Dodaj link do:
  • facebook.com
 

Komentarze

Komentarz
Facebook