Mapy, przewodniki
Wyszukiwarka
Kalendarz imprez
Subskrypcja

Nowe wydawnictwa
  • 2024-02-01 09:34

    555 zagadek o Górach Stołowych jest próbą zebrania tego, co w Górach Stołowych najciekawsze, wyjątkowe i niepospolite.Jeżeli nigdy w nich nie byłeś, ta książka pozwoli Ci przekroczyć ich granicę i zajrzeć do środka ― do ukrytych tam historii i mrocznych tajemnic. Gwarantuję, że rozdział po rozdziale coraz szerzej będzie się przed Tobą otwierać niezwykły skalny świat, w którym każda piaskowcowa skałka ma w sobie coś wyjątkowego

  • 2024-01-10 21:30

    Opracowanie poświęcone wrocławskiej gastronomii w latach 1957–1970, w którym czytelnik znajdzie informacje o jej strukturze, typach funkcjonujących zakładów oraz ich umiejscowieniu na terenie Wrocławia. Autor pisze również o prowadzonej przez lokale działalności rozrywkowej oraz przedstawia jadłospisy, opisuje też różne problemy z klientelą (gastronomiczne miscellanea). Wszystko to zostało ukazane na tle ówczesnych przemian

  • 2024-01-10 21:20

    Jak przystało na region w Europie Środkowej, ziemia kłodzka istniała i istnieje realnie, determinowana geografią lub decyzjami politycznymi, a zarazem jest tworem wyobraźni, opisywanym w wielu tekstach i językach. Badanie kultury tego obszaru wymaga zatem podejścia historycznego, skupionego na dziejach narodów i grup społecznych oraz historii ich sztuki, duchowości, obyczaju i przemysłu, jak również użycia perspektyw...

  • 2023-11-09 09:43

    Imponujący łańcuch zamków obronnych w Sudetach to część dziedzictwa Piastów, pierwszej historycznej polskiej dynastii. Z czasem Dolny Śląsk zaczął przynależeć do Królestwa Czech, które było częścią Rzeszy Niemieckiej, ale Piastowie śląscy książętami Rzeszy nigdy nie byli, w odróżnieniu np. do Podiebradów oleśnickich. Piastowie kierowali się własnościowym prawem polskim, podkreślali, że są na Śląsku „od zawsze" i otrzymali przywileje od polskiego władcy, co musiał uznać nawet cesarz

  • 2023-11-08 16:23

    Górskie wędrówki to wspaniała przygoda i mnóstwo pozytywnych doświadczeń i wspomnień – z tym stwierdzeniem zgodzi się zapewne każdy miłośnik gór. Ci z nich, którzy zostali rodzicami mogą zadawać sobie pytanie: Jak zarazić dzieci swoją pasją i miłością do wędrowania po górskich szczytach? Jak zachęcić je do odkrywania nowych miejsc i nakierować ich wrodzoną ciekawość świata na górskie szlaki? I jak nie zrazić ich do takiego rodzaju turystyki, który przecież często wiąże się z dużym wysiłkiem?

Które z n/w pasm jest Twoim ulubionym?
Sonda
Wizyt:
Dzisiaj: 516Wszystkich: 13724629

Nikt nie chce linii kolejowej

Pociąg na linii Velká Kraš - Vidnava; źródło: vidnava.blog.cz
Pociąg na linii Velká Kraš - Vidnava; źródło: vidnava.blog.cz
2018-04-10 10:33

     Niepowodzeniem zakończyła się trzecia próba sprzedaży linii kolejowej z Velkiej Kraší do Vidnavy na ziemi jesenickiej. Nikt nie przystąpił do ogłoszonego przetargu, mimo że cena po raz kolejny została obniżona. Pierwotnie próbowano linię sprzedać za niemal 4 miliony koron, obecna jej cena to 560 tysięcy koron. Linia liczy sobie 4,5 kilometra.

     Kolejnym krokiem właściciela linii będzie przekazanie jej za darmo Ministerstwu Obrony jako obiekt strategiczny, a jeśli Ministerstwo nie wyrazi zainteresowania, zostanie ona zaproponowana lokalnemu samorządowi. Jeśli i samorząd nie zechce linii kolejowej (w przypadku przejęcia ciążyłby na nim obowiązek jej utrzymania), wyczerpie to wszystkie możliwości jej zbycia i będzie mogła zostać rozebrana, co z kolei pozwoli na wykorzystanie torowiska w innym celu, np. jako trasy rowerowej.

     Linia kolejowa z Velkiej Kraší do Vidnavy otwarta została w 1897 roku. 15 lat później przedłużona została do Nysy (uroczyste otwarcie nastąpiło 8 maja 1912 roku). Po II wojnie światowej transgraniczna komunikacja została wstrzymana, a linia rozebrana. Na odcinku z Nysy do Kałkowa ruch wstrzymano w 1974 roku, później linię rozebrano, po czeskiej stronie przewozy pasażerskie zakończono w 2010 roku i nie jest planowane ich wznowienie.

Waldemar Brygier – NaszeSudety 
 

  • Dodaj link do:
  • facebook.com
 

Komentarze

  • Hanyz2018-04-10 21:18

    Desítkám železničních tratí hrozí omezení rychlosti, někde i na 10 km/h
    https://ekonomika.idnes.cz/dan-tok-dopis-adriana-krnacova-jaroslava-jermano va-linky-praha-p7i-/eko-doprava.aspx?c=A180409_153022_eko-doprava_ane

    I pod tym jest artykuł, że za wszystko mogą Polacy:
    Poláci zdržují vlaky
    https://ekonomika.idnes.cz/polaci-zdrzuji-ceske-vlaky-ddj-/eko-doprava.asp x?c=A151113_130643_eko-doprava_suj

Komentarz
Facebook