Mapy, przewodniki
Wyszukiwarka
Kalendarz imprez
Subskrypcja

Nowe wydawnictwa
  • 2021-09-01 21:40

    Komiks autorstwa rysownika Michała Stawickiego oraz historyka Arnolda Kordasiewicza wydany został przez Urząd Miasta w Dzierżoniowie w nakładzie 10 tysięcy egzemplarzy na matowym kredowym papierze. Na 28 stronach komiks przedstawia historię Zakładów Radiowych od przybycia założycieli fabryki w 1945 roku, poprzez moment położenia kamienia węgielnego pod budowę nowego zakładu w 1964 roku aż do 2006 roku, czyli od produkcji telewizora „Tosca” do zakończenia działalności firmy Diora

  • 2021-09-01 21:35

    W książce został poruszony istotny problem zachowania spuścizny kulturowej w sferze rodzimej architektury stosunkowo mało znanego rejonu pogranicza polsko-czeskiego oraz kontynuacji jej formy i detalu w nowo powstających obiektach. Dotyczy to zabudowy o charakterze turystyczno-wypoczynkowym, w tym głównie schronisk i zajazdów. Omawiany obszar „łączy” graniczna rzeka Dzika Orlica będąca jednocześnie świadkiem trwającej tu od stuleci egzystencji i współpracy dwóch narodów

  • 2021-07-14 22:28

    Rzecz o wspomnieniach pionierów i o pionierach. Uzupełniona i poszerzona tematycznie o wycinki prasowe z lat 1946-1951. Publikacja przenosi nas w czasie do wczesnych lat powojennych historii Polanicy-Zdroju. Po wojnie do Puszczykowa, bo taka była pierwsza polska nazwa miasta, przybywają z różnych stron osiedleńcy. Podejmują trud budowania, często na nowo, swego życia, tworzenia polskiej rzeczywistości

  • 2021-05-06 23:51

    Kilka tygodni temu na rynku ukazała się mapa "Góry Kamienne i Wałbrzyskie", wydana przez jeleniogórskie wydawnictwo Plan, w skali 1:40 000. Nie musieliśmy długo czekać, by do rąk dostać także laminowaną wersję tej mapy. Mapy laminowane, czy też drukowane na tzw. papierze syntetycznym, cieszą się coraz większą popularnością, bo mimo że są droższe od wersji papierowych, to z pewnością posłużą znacznie dłużej

  • 2021-03-11 15:36

    „Śmierć, bale i skandale" to pozycja od lat ciesząca się dużym zainteresowaniem czytelników, którym już sam tytuł zdecydowanie sugeruje, jakiego rodzaju treści znajdziemy wewnątrz. Książka, którą trzymasz w rękach Drogi Czytelniku, otwiera nową serię, opisującą ciekawe i wystawne życie arystokracji od 1885 do 1945 roku. Przegląd 65 lat często niesamowitych i zapierających dech w piersiach przygód oraz historii przedstawicieli jednej z najbarwniejszych warstw społecznych

Które z n/w pasm jest Twoim ulubionym?
Sonda
Wizyt:
Dzisiaj: 3399Wszystkich: 11517573

Rekordowy październik Kolei Dolnośląskich

2019-11-26 10:39

     Prawie 1,4 mln pasażerów przewiozły w październiku Koleje Dolnośląskie. To o ponad 250 tys. więcej niż w październiku 2018 i najwięcej w historii spółki. Jeszcze nigdy w 12-letniej historii Kolei Dolnośląskich, spółka nie przewiozła tylu podróżnych w ciągu jednego miesiąca. W październiku 2019 pociągami regionalnego przewoźnika podróżowało niespełna 1 mln 390 tys. pasażerów, to wzrost rok do roku, aż o 22,3 proc.

     Dobre wyniki to potwierdzenie coraz większej popularności spółki. Koleje Dolnośląskie w pierwszym półroczu 2019 r. przewiozły ponad 6,6 mln pasażerów, co stanowiło wzrost liczby podróżnych rok do roku na poziomie prawie 20 proc. Stale rosnąca liczba pasażerów to efekt dostosowanej do oczekiwań mieszkańców oferty przewozowej i  uruchamiania nowych połączeń kolejowych.

     - Konsekwentnie przywracamy kolejne miasta na kolejową mapę Dolnego Śląska. Tylko w tym roku uruchomiliśmy połączenia do Lubina i Krotoszyna, a już od 15 grudnia uruchomimy stałe połączenie do Bielawy, do której kolej wraca po 40 latach,  a także  do Głogowa – powiedział Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. – Dzięki nowym połączeniom dostęp do transportu kolejowego w 2019 roku zyska 300 tys. mieszkańców Dolnego Śląska – dodał.

Nowe połączenia kolejowe

     Dzięki uruchomieniu połączeń do Lubina i Głogowa, po niemal 15 latach dostęp do transportu kolejowego odzyskało całe Zagłębie Miedziowe. Nowe połączenia kolejowe to efekt współpracy z władzami województwa, które konsekwentnie przejmują i remontują kolejne linie kolejowe walcząc z wykluczeniem transportowym mieszkańców regionu.

     - Naszym celem jest przyłączenie do sieci kolejowej jak największej liczby miast. W 2020 roku planujemy zakończyć remont linii do Sobótki, a w planach jest już osiem kolejnych linii, które przejęliśmy w tym roku – powiedział Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego. – Kolej to ekologiczny środek transportu, rozwijając go możemy ograniczyć emisję CO2 i poprawić jakość powietrza na Dolnym Śląsku – zakończył Myrda

Patryk Wojcieszek

 

  • Dodaj link do:
  • facebook.com
 

Komentarze

  • Tomasz Drożdż 2019-11-27 17:27

    No i dobrze. Sam z KD chętnie korzystam i jako pasażer widzę pozytywne zmiany.
    Ale mówienie o wyjątkowej ekologiczności energii elektrycznej jest nieco na wyrost, gdy nieomal cała polska energia elektryczna pochodzi ze spalania węgla. Smród spalanego węgla, pył i CO2 nie ciągną się za pociągiem, za to i tak są emitowane do dolnośląskiej atmosfery.
    Ciut skromności więc nie zawszkodzi.

  • Tomek Nawrot2019-11-29 12:22

    Dokładnie. A nasze władze, wraz z ich naczelnikiem - miłościwie nam panującym Królem Polski Jarosławem I, uważają, że wpływ CO2 na ocieplenie klimatu to wymysł lobbystów zielonej energii i mają zamiar utrzymywać kopalnie, dokładać do nich, budować nowe bloki i całe elektrownie na węgiel aż do końca świata, dłużej niż starczy węgla;)...

    Pociąg jest bardziej ekologiczny w kontekście przesiadania się ludzi z samochodów do pociągów. Dzięki temu jest lepsze powietrze w dużych miastach, a i emisja CO2 potrzebna do wytworzenia energii potrzebnej do napędzenia pociągu z kilkudziesięcioma lub kilkuset pasażerami jest mniejsza niż emisja kilkudziesięciu lub kilkuset samochodów. Zwłaszcza w dużym mieście, gdzie pociąg rozpędza się tylko kilka razy po zatrzymaniu na stacjach, a samochody pokonując taką samą odległość zatrzymują się częściej na światłach, już nie mówiąc o sytuacji, gdy stoją w korkach.

Komentarz
Facebook