Mapy, przewodniki
Wyszukiwarka
Kalendarz imprez
Subskrypcja

Nowe wydawnictwa
  • 2021-03-11 15:36

    „Śmierć, bale i skandale" to pozycja od lat ciesząca się dużym zainteresowaniem czytelników, którym już sam tytuł zdecydowanie sugeruje, jakiego rodzaju treści znajdziemy wewnątrz. Książka, którą trzymasz w rękach Drogi Czytelniku, otwiera nową serię, opisującą ciekawe i wystawne życie arystokracji od 1885 do 1945 roku. Przegląd 65 lat często niesamowitych i zapierających dech w piersiach przygód oraz historii przedstawicieli jednej z najbarwniejszych warstw społecznych

  • 2020-11-26 23:05

    Ukazująca się w roku jubileuszu 75-lecia polskiej administracji we Wrocławiu oraz 75-lecia wrocławskiego środowiska akademickiego książka w popularnonaukowy sposób przybliża powojenne początki funkcjonowania Uniwersytetu Wrocławskiego i ukazuje wysiłek podejmowany w tym zakresie przez Grupę Naukowo-Kulturalną pod przewodnictwem prof. Stanisława Kulczyńskiego

  • 2020-11-10 21:36

    Od lat panuje przekonanie, że w Karkonoszach nie ma regionalnej kuchni. Wszyscy są przekonani, że obecna kuchnia to przepisy pochodzące przede wszystkim z kresów. Myślimy tak dlatego, że spora część mieszkańców naszych terenów to potomkowie przesiedleńców z przedwojennych kresów Rzeczypospolitej. Nie jest jednak tak do końca. Przecież przed II wojną światową Karkonosze zamieszkiwane były przez ludność, która miała swoje przyzwyczajenia kulinarne

  • 2020-11-10 21:15

    „Geostrada Sudecka. Przewodnik geologiczny” jest trzytomową publikacją opisującą wybrane, interesujące pod względem geologicznym, miejsca w Sudetach i na ich przedgórzu. Geostradą Sudecką nazywana jest trasa turystyczna biegnąca od Bogatyni na północnym zachodzie do czeskiej Opawy

  • 2020-10-21 10:26

    Co jakiś czas prezentujemy Wam nowe mapy, które ukazują się na rynku wydawniczym. Dzisiaj o kilku, które wydały w ostatnim czasie wydawnictwa PLAN (wrocławski i jeleniogórski). Na początek o dwóch mapach, które już wcześniej można było kupić, ale teraz są również w coraz popularniejszej wśród turystów wersji wodoodpornej

Które z n/w pasm jest Twoim ulubionym?
Sonda
Wizyt:
Dzisiaj: 9866Wszystkich: 10228626

Kochasz góry? Zbuduj kondycję

2021-03-16 18:25

     Każdy z nas po ciężkim tygodniu w pracy marzy tylko o zasłużonym odpoczynku. Optymalnie, jeżeli wiąże się to z urlopem i wyjazdem. Jeżeli marzy Ci się wypoczynek w otoczeniu urokliwych górskich pejzaży, spacery po górskich ścieżkach czy wspinaczka, musisz dużo wcześniej zadbać o odpowiednie przygotowanie. Oczywiście dużo zależy od tego, jaki tryb życia prowadzisz na co dzień, czy jesteś aktywny fizycznie, czy raczej spędzasz większość czasu przy biurku.

Przygotowania

     Na początek wystarczy codzienny spacer. Stopniowo wydłużaj długość trasy, wybieraj różnorodne, pod kątem ukształtowania powierzchni, tereny. Kiedy już przyzwyczaisz ciało do codziennego ruchu, dołącz kolejne aktywności. Może polubisz jazdę na rolkach albo wykorzystasz wiosenne dni na wycieczki rowerowe? W ten sposób zadbasz o kondycję i przygotujesz ciało do intensywnego wysiłku.w czasie deszczu czy bieganiem po śniegu, równocześnie nie chcesz wydawać pieniędzy na karnet na siłownię, mamy dla Ciebie rozwiązanie. W zaciszu domowym możesz stworzyć namiastkę prawdziwej siłowni. Dobrym pomysłem może okazać się zakup orbitreka. To wielofunkcyjne urządzenia zadba o trening zarówno górnych jak i dolnych partii ciała. Mechaniczny, magnetyczny, a może najbardziej zaawansowany elektromagnetyczny?

     W wyborze optymalnego modelu pomoże Ci nasz ranking https://4winds.pl/orbitreki/.

     Zgodnie z tym co radzą profesjonaliści optymalny efekt osiągniemy łącząc ćwiczenia wytrzymałościowe (cardio) z treningiem wzmacniającym (siłowym).

Kiedy rozpocząć treningi?

     Oczywiście im szybciej zaczniesz przyzwyczajać organizm do zwiększonego wysiłku, tym rezultaty będą lepsze. Tym niemniej warto poświęcić na przygotowania nie mniej niż 2-3 miesiące. Warto również zdefiniować sobie cel, jaki zamierzamy osiągnąć i dostosować intensywność treningów do naszych zamierzeń. Innej kondycji będą wymagały kilkutygodniowe wędrówki po Tatrach, natomiast praca nad podstawową sprawnością mięśni wystarczy, gdy wybieramy się na krótką, weekendową wycieczkę w góry.

     Przede wszystkim pamiętaj o żelaznej zasadzie – mniej istotny jest rodzaj wysiłku, największe znaczenie ma jego regularność. Jeżeli Twoja kondycja pozostawia wiele do życzenia, a czasu na przygotowania pozostało niewiele, większe korzyści przyniesie Ci lżejszy trening, ale wykonywany regularnie. Pamiętaj, że regularne ćwiczenia wzmacniające kondycję nie tylko sprawią, że zdobycie upragnionych szczytów nie sprawi Ci trudności, ale i zdecydowanie odbiją się korzystnie na Twoim zdrowiu.

  • Dodaj link do:
  • facebook.com
Facebook