Szybciej z Liberca do Żytawy

  • Fot. Ota Bartovský / MAFRA

    Fot. Ota Bartovský / MAFRA

 

     Do końca tego roku planowane jest zakończenie remontu linii kolejowej nr 346, którą jeżdżą pociągi z czeskiego Liberca do niemieckiej Żytawy. Linia jest o tyle szczególna, że jej część poprowadzona jest przez teren naszego kraju. I właśnie ten odcinek przez lata był piętą achillesową połączenia, bo torowisko jest w tak złym stanie, że pociągi nie mogą rozwijać planowanej prędkości, przez co wciąż się spóźniają. A spóźnienia powodują, że pasażerowie często nie zdążają na przesiadki zarówno w Libercu, jak i Żytawie.

     O remoncie linii dyskutowano przez dwadzieścia lat. Wreszcie spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła przetarg publiczny na remont prawie trzykilometrowego odcinka od granicy z Czechami do granicy z Niemcami. Przebudowany odcinek powinien pozwolić na jazdę z prędkością do 120 km/h. Do tej pory, ze względów bezpieczeństwa, pociągi musiały jeździć trzy razy wolniej. Jedynym miejscem, gdzie pociągi nadal będą mieć ograniczenie do 50 km/h będzie most graniczny pomiędzy Polską a Niemcami, ale to jedynie mały fragment całej trasy.

     Remont polskiego odcinka linii kolejowej powinien zakończyć się do połowy października. Obecnie obowiązuje tu zawieszenie kursów z powodu gruntownej przebudowy dworców kolejowych w Chrastavie i Hrádku nad Nisą. Prace mają potrwać do końca 2025 roku.

Waldemar Brygier – NaszeSudety na podstawie: idnes.cz

 

Jeśli podoba Ci się nasza redakcyjna praca i uważasz, że jest przydatna, to...
Jeśli podoba Ci się nasza praca, postaw nam kawę na buycoffee.to

CMS by Quick.Cms| Projekt: StudioStrona.pl