Zbliża się finał prestiżowego konkursu fotografii górskiej
14 października 2016 odbędzie się finał VI edycji cenionego konkursu fotografii górskiej - IMS Photo Contest 2016. Podzielony został on na 4 kategorie tematyczne, w których nagrodzonych zostanie łącznie 12 laureatów - po 3 w każdej kategorii. Sponsorem jednej z nich - „Mountain Faces” - jest włoskie AKU - uznany producent obuwia górskiego.
IMS Photo Contest 2016 stanowi integralną część imprezy International Mountain Summit, zrzeszającą miłośników gór i wspinaczki. Jej tegorocznej mottem jest „Meet. Mountain. People. Soul.” Potrwa ona od 10 do 16 października i, wzorem lat poprzednich, odbędzie się w miejscowości Bressanone / Brixen w prowincji Bolzano, w Tyrolu Południowym. W czasie jej trwania odbędą się liczne spotkania, panele dyskusyjne, warsztaty czy prezentacje multimedialne. Nie zabraknie również wycieczek trekkingowych oraz wspinaczek w terenie, zwłaszcza iż miejsce imprezy znajduje się na terenie Dolomitów. Wszystko to będzie odbywało się w towarzystwie wybitnych postaci ze świata aktywności outdoorowych, z górską wspinaczką na czele.
Konkurs fotografii będzie jedną z największych atrakcji imprezy. O jego prestiżu świadczy fakt, iż w czasie 5 poprzednich edycji swoje prace wysłało łącznie ponad 10 000 pasjonatów fotografii, zarówno zawodowców, jak i amatorów, łącznie z ponad 100 krajów! Film promujący konkurs można zobaczyć na https://youtu.be/yzQcoW7d7bA.

„Rudolf Hauser w Austrii” - fot. Markus Berger
28 sierpnia minął termin nadsyłania zdjęć. W czasie kilku najbliższych tygodni będą one oceniane przez 9-osobowe jury, składające się z cenionych w środowisku górskim zawodowych fotografów. Ich zdjęcia wielokrotnie były nagradzane na licznych branżowych i pozabranżowych konkursach oraz festiwalach. Przewodniczącym jury został Georg Tappeiner, prekursor fotografii wykonywanej z poziomu samolotu, znany m.in. z pięknych ujęć Dolomitów.
W tym roku organizatorzy po raz pierwszy w historii konkursu przełamują tradycję, rezygnując z narzucania fotografom określonego motywu przewodniego. Kreatywności twórców pozostawiono dużą przestrzeń, tak aby mogli oni dopasować swoje fotografie do jednej z czterech kategorii: Nature, Aerial, Action i Faces. Łączna pula nagród wynosi ponad 10 000 EUR. W dwóch pierwszych spośród wymienionych kategorii do zdobycia jest 2 000 (1 miejsce), 1 000 (2 miejsce) i 500 EUR (3 miejsce), w pozostałych odpowiednio 900, 500 i 250 euro. Konkurs ma charakter otwarty - mogły się do niego zgłaszać wszystkie osoby powyżej 16. roku życia.
„Moutain Nature” to kategoria dla fotografii uwieczniających naturalne piękno gór, z ich pejzażami, fauną i florą, w czasie zmieniających się pór dnia i roku. „Mountain Aerial” jest kategorią dla fotografii wykonanych przy pomocy dronów - włączono ją do konkursu, by pokazać perspektywę górskich szczytów i stoków z nieco innych ujęć niż te wykonane ludzką dłonią. Kategoria „Mountain action”, zgodnie ze swoją nazwą, skupia się na przedstawieniu ludzi w czasie akcji górskich, takich jak wspinaczka, trekking, jazda na nartach czy bieganie po górach. Wreszcie ostatnia kategoria, chyba najbardziej emocjonalna, czyli „Mountain Faces”. Jej zadaniem jest przedstawienie portretu ludzi gór w czasie ich codziennej egzystencji - podczas pracy, w czasie wolnym czy na spacerze i wzajemnym obcowaniu z górami - z emocjami malującymi się na twarzach, od radości aż po smutek i łzy.
Więcej informacji o konkursie można znaleźć na www.imsphotocontest.com.
[Piotr Miecznik]
O producencie
AKU - czołowy włoski producent wysokiej jakości butów wspinaczkowych i turystycznych. Historia firmy to wiele lat doświadczeń czerpanych z prestiżowej tradycji ręcznej produkcji obuwia. Firma znana jest z tego, że jako pierwsza na świecie wprowadziła innowacyjną metodę podklejania membrany Gore-Tex®, tworząc tym samym w pełni wodoodporne obuwie. Mimo czerpania z tradycji i lokalnych inspiracji, AKU stawia na czynny rozwój i dąży do umacniania pozycji na kolejnych rynkach zbytu, również w Polsce. Aktualnie firma posiada 2 duże fabryki we Włoszech i w Rumunii, z których wypuszcza na ogólnoświatowy rynek ponad 200 tys. par butów rocznie. Więcej informacji na www.aku.it.
O dystrybutorze
RAVEN jest powstałą w Krakowie firmą handlową działającą w branży turystyczno - sportowej. Oferuje specjalistyczną odzież, obuwie oraz sprzęt turystyczny, przeznaczone zarówno dla amatorów rekreacji na świeżym powietrzu, pasjonatów outdoorowych aktywności, jak i dla fanów sportów ekstremalnych. Jest wyłącznym, krajowym dystrybutorem uznanych zachodnich marek, takich jak Marmot, Patagonia, AKU, Teva czy Smartwool. Ponadto od 2009 roku RAVEN rozwija autorską markę Rockland, oferującą sprzęt turystyczno - kempingowy, sprzedawany do ponad 150 sklepów na terenie Polski. Więcej informacji na www.ravenco.eu.